fredag 21 januari 2022

Det hände en höst - Lisa Kleypas

Mina tankar

Det här är en klockren romance med alla de där ingredienser som ska finnas. Den är charmig, lättläst och egentligen kanske lite väl ytlig för min smak. 
Men trots allt finns det något där som jag verkligen gillar, det finns hemligheter, kärlek och sex. Dessutom bjuds vi på förvecklingar i historiskt klassiska engelska miljöer. Me like.

Kanske jag tyckte att del ett var stråt vassare men det kan ju i och för sig bero på vilket humör jag är på när jag läser.

Det är ett lätt och rappt språk och boken håller ett bra driv och sidorna flyger fram. Gillar du Familjen Bridgerton så får du inte missa den här!

Boken 
Fyra unga kvinnor möts på en debutantbal och ingår en pakt. De ska hålla ihop och hjälpa varandra. Under societetssäsongen i London förstår snart den vackra och djärva Lillian Bowman att hennes självständiga amerikanska stil inte går hem alls. Och den som markerar det tydligast av alla är den olidligt snobbiga Marcus, Lord Westcliff, Londons mest eftertraktade aristokrat. Men, innan hon vet ordet av finner hon sig i hans armar, trots att hon inte gillar honom. Och han gillar väl inte henne? Motvilligt verkar Marcus falla mer och mer för Lillian, men att han skulle gifta sig med henne är uteslutet. Det skulle på alla sätt vara ett opassande parti. Fast kan de stoppa de känslor som satts i rullning?

Lisa Kleypas är en av världens mest kända romanceförfattare, hennes böcker har översatts till tjugoåtta språk och sålts i miljontals exemplar. Det hände en höst är den andra boken i Väninnor-serien.

Tack för recex

Titel: Det hände en höst
Författare: Lisa Kleypas 
Ljudbok: Ellen Jelinek 
Förlag: Bokförlaget polaris
Omdöme: 🌸🌸🌸🌸

Adlibris Bokhandel | Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar