söndag 5 december 2021

Svartsjuka, vänskap och akvamariner - Adele Jordan

Mina tankar 
Adele är en ny författare för mig som skriver om svartsjuka, vänskap och akvamariner. Det är den fristående uppföljaren till hennes debutroman "Kärlek, svek och smaragder". Du får en Feelgood om att våga börja om och gå vidare, även när det förflutna vägrar släppa taget.

Jag tror att jag hade vunnit på att läsa den första boken i serien innan jag läste den här för att få bättre behållning. 

En lättläst bok som är charmig och småtrevlig och har fina miljöbeskrivningar och bra karaktärer. Jag tror att den kanske faller lite yngre läsare bättre i smaken. Språket är ungdomligt och det är ganska ytligt.


Boken 

Marie har inte levt ett särskilt långt liv, men har redan upplevt något av det värsta en ung kvinna kan göra. Så när hon en dag får ett brev som kan förändra hennes liv till det bättre är hon inte sen att tacka ja. En sommarkurs på Trinity College i Dublin. Att Marie dessutom kommer få spendera varenda ledig stund med sin hemliga pojkvän Cormac gör ju inte saken värre. Men vad är det egentligen för fel på Cormacs humör? Döljer han något för henne?

Michelle kämpar inte bara med dåligt samvete över vad som hände för några år sedan, utan även med att gå vidare med sitt liv utan Adam. Med dottern Marie i ett annat land känner hon sig mer ensam än någonsin, men ska hon äntligen ta steget fullt ut och våga öppna upp sig igen?

"Svartsjuka, vänskap och akvamariner" är den fristående uppföljaren till Adéle Jordans debutroman "Kärlek, svek och smaragder". En Feelgood om att våga börja om och gå vidare, även när det förflutna vägrar släppa taget.

Titel: Svartsjuka, vänskap och akvamariner 
Författare: Adele Jordan
Omdöme: 3 💙💙💙


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar