torsdag 9 december 2021

Jorden runt till dig - Debbie Johnsson


Mina tankar

Innan jag läste den här boken läste jag 
"Jorden runt till dig är en varm, rörande och hoppfull roman som kommer att ge dig tron på kärleken tillbaka."

Nog kan jag instämma i det men jag kan också tycka att den kändes lite tunn. Visst var berättelsen fängslande men den påminde ganska mycket om andra böcker med dessa brev som ska öppnas för att driva berättelsen framåt.

Jag hade lite svårt att komma in i boken och drivet fanns inte riktigt där i början men den den tog sig allt eftersom jag läste.

En bok som döljer familjehemligheter och som bjuder på mycket dessutom har den ett djup och som får mig att tänka till och på vikten att inte glömma bort det man har och vad som faktiskt kan inträffa.

Dock var den nog lite väl förutsägbar och jag tyckte att allt föll på plats alldeles för lätt.

Men helt klart en mysig bok att mysa med när snön faller där ute och det är mysigt med en kpp te och en lättläst bok.

 

Boken

När sanningen förändrar allt.

En tragisk händelse lämnar Jess förkrossad och oförmögen att hantera tillvaron. Under många år lever hon i tron att hennes livs kärlek Joe övergav henne när hon behövde honom som mest. Tills en dag sjutton år senare när hon rensar ur sin mammas hus. På vinden hittar hon en låda fylld av brev och vykort, alla adresserade till henne från Joe.

Insikten om att hennes föräldrar försökt undanhålla dem från henne i alla år, drabbar henne hårt. Men stärkt av det faktum att Joe aldrig menade att lämna henne, påbörjar Jess en resa tillsammans med sina två bästa vänner. Hon måste försöka ta reda på sanningen om vad som egentligen hände. Genom att följa de gamla urblekta poststämplarna på kuverten följer de i Joes fotspår. En resa som tar dem från London till Irland och till slut ända till New York. Lever Joe fortfarande? Och finns det en chans för dem att hitta honom igen?

Titel: 
Jorden runt till dig 
Författare: Debbie Johnsson 
Omdöme: 3 💙💙💙

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar