tisdag 21 december 2021

Evelyn Hugos sju äkta män - Taylor Jenkins Reid



Mina tankar 
Måste säga att jag precis läst ut en riktigt bra bok. En bok som startar i 50-talets Hollywood och som vi sedan följer framåt i tiden där Evelyn avslöjar sina största hemligheter.
Jag häpnas och förundras hur hon levt sitt liv med såväl lögner som med ångest men hon har även fått uppleva en sann kärlek.
 
Det här är en berättelse om förbjuden kärlek och djup vänskap men även med glimten i ögat och med en hel del underfundigheter och underhållande läsning.

En bok som jag älskade från första till sista sidan och jag gillade författarens sätt att få mig att misstänka en det ena och en det andra för att sedan till slut utbrista högt Jaha, var det på det sättet.

Jag kom snabbt in i historien och ville absolut inte lägga undan boken. Jag var fast! Så när jag lagade mat lyssnade jag. När jag promenerade lyssnade jag och när jag förmodades sova lyssnade jag...
Ganska bra betyg tror jag...! 

Jag har både skrattat och gråtit en skvätt, det här är en bok som berör så läs boken! 
 
Boken 
Monique är inte direkt på topp. Hennes man har lämnat henne och hennes karriär som reporter har gått i stå. Så när den glamorösa Hollywoodstjärnan Evelyn Hugo kontaktar henne och vill att Monique ska skriva hennes livs historia så kunde ingen bli mer förvånad än Monique själv.

Varför har Evelyn Hugo valt just henne? Fast besluten att rädda sin karriär träffar hon skandaldrottningen och hör Evelyn Hugo berätta om livet i Los Angeles på 1950-talet och tiden fram tills hon valde att lämna rampljuset i slutet av åttiotalet. Samtidigt som Evelyn berättar om skoningslös ambition, oväntad vänskap och en stor förbjuden kärlek, så börjar Monique känna ett djupt band till skådespelerskan. Men när deras vänskap djupnar inser Monique att det faktiskt finns en anledning till varför Evelyn valde just henne. Något som kan komma att krossa henne.

Taylor Jenkins Reid är en amerikansk bästsäljande författare som skrivit ett flertal romaner. Hon bor med sin man och dotter i Los Angeles.

Titel: Evelyn Hugos sju äkta män - Taylor Jenkins Reid
Författare:  Taylor Jenkins Reid
Förlag: LB förlag
Omdöme: 5 👗👗👗👗👗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar