torsdag 28 januari 2021

Under ytan - Cecilia Sahlström


Mina tankar 
Hatten av för Cecilia, återigen en riktigt bra spänningsroman, faktiskt hennes bästa hittills tycker jag.
Jag gillar hur hon lyckas skildra olika relationer såväl polisernas i deras arbete men även de relationer som finns blad huvudkaraktärerna i denna historia. 

Cecilia, tidigare själv polis, vågar att 
ta upp viktiga ämnen som kan förekomma inom poliskåren. Hon skriver om korruption, kränkningar och hot och hon gör det med fingertoppskänsla och mycket kunskap. 

Ett stort plus är att kapitlen, inte för långa och de har ett riktigt bra driv att Cecilia dessutom skriver med mycket dialoger gör berättelsen levande och att det flyter på bra.

En tempofylld och bra berättad story som jag läste i en rasande fart som dessutom håller mig på sträckbänken ända in i mål.
Jag undrar många gånger under min läsning av boken, 
Vem? och Varför?

TIPS
Läs böckerna i ordning då vi även får följa Sara och hennes familj i deras vardag.

    


Bokprataren: Vit syren - Cecilia Sahlström del 1



Handling
SARA VALLÉN och hennes team från lundapolisen får i uppdrag att utreda en trafikolycka där två civilpoliser omkommit.

Sara är överhopad med arbete och Malva Gran kommer in som välbehövlig förstärkning. När ytterligare en polis, Niklas Verja, rekryteras till gruppen reagerar Malva negativt. Hon säger ingenting, men Sara anar oråd.

De två omkomma poliserna var uppskattade inom kåren, men ju mer Sara och hennes utredare gräver i deras död, desto mer får de känslan av att något inte stämmer. Bilen har ett skotthål på höger däck. Hur kunde brottsplatsundersökningen missa det? Det som såg ut att vara en tragisk olycka verkar nu vara mord.
Boken är den fjärde delen om Sara Vallén.


Författare: Cecilia Sahlström
Titlel: Under Ytan 
Utgiven av: Bokfabriken
Omdöme: 4 📘📘📘📘/ 5
Storytel - Maria Lyckow
Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig
bokbloggar.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar