söndag 10 januari 2021

Som om ingenting hänt - Anette Nyberg


Mina tankar
En riktig feelgood som tar upp hur det kan gå när den man litar på verkar vara en helt annan. Om att klara sig igenom prövningar när livet visar en annan sida än den man har och som man tror att man lever i. Dessutom hur nya värderingar och förändringar kan vända det negativa till något positivt när saker inte blir blir som man tänkt sig. 
Att ta steget och våga satsa på sina drömmar och om vänskap, relationer och andra intriger som påverkar till att våga testa och nå sina mål.

Du bjuds på romantik, vänskap, motgångar och lösningsfokusering.
Lagom långa kapitel med ett enkelt språk men jag saknar mer miljö- och personbeskrivningar vilket gör att berättelsen inte riktigt ger mig det jag vill ha. Jag tycker början har ett bra driv men sedan tappar den i mitten och står lite stilla enligt min smak och slutet känns som det tråcklas i hop lite väl snabbt och jag känner mig lite snopen när jag lägger undan boken. Visst gillar jag cliffhanger men den här tycker jag ändå blir knepig.

En väldigt mysig debutroman som jag kan rekommendera dig som gillar feelgood att läsa. att läsa

Handling
Lisa flyttar hem med familjen till Glättringe, där hon vuxit upp. Hon ska i lugn och ro packa upp och styla sitt nya hem. Men det tänkta livet förändras snabbt när hennes mamma insjuknar och Lisa måste ta hand om mammas café.

Det blir en hektisk tillvaro med brödbak, stamkunder och missnöjda medarbetare. Hon utsätts för en mängd prövningar men börjar trots allt snart att trivas. Tillsammans med sin syster bestämmer hon sig för att ta över caféverksamheten som de tänker ge en ansiktslyftning.

Lisas man börjar samtidigt bete sig konstigt. Vad är det som händer, hon känner inte igen honom. Till slut får hon svaret som chockar henne. Hennes värderingar och hennes äktenskap sätts på prov. Vem är hon egentligen gift med och vem kan hon lita på?

Som om ingenting hänt är en berättelse om vänskap, relationer och att nå sina mål även i motgångar. Att samla kraft nog att möta sin omgivning när livet inte blir riktigt som man tänkt sig och de som stått en närmast sviker.

Författare: Anette Nyberg
Titlel: Som om ingenting hänt 
Utgiven avCalidris förlag
Omdöme:🍩🍩🍩
Finns hos
Bokus & Adlibris
Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar