söndag 27 november 2022

Av jord är du kommen - Jo Spain


Den unga Fiona Holland har försvunnit från sin lilla hemby på Irland. Sökandet dras i gång, men det viskas samtidigt om hennes vilda rykte. Har hon blivit kidnappad - eller kan det vara så att hon har rymt?

En vecka senare görs en ohygglig upptäckt. Djupt inne i skogen vid den mäktiga, vackra Glendalough-dalen hittas flera kroppar, samtliga tillhörande unga kvinnor som försvunnit under de senaste åren.

Kriminalkommissarie Tom Reynolds och hans team ställs inför sitt svåraste fall: En seriemördare som jagar sårbara kvinnor och därefter håller sina offer fångna innan han till sist avslutar deras liv. Nu tickar klockan för Fiona Holland - och en kapplöpning sätts i gång för att hitta henne innan det är för sent.




En ruskigt spännande och välskriven thriller som fick mig att sitta som på nålar och sträckläsa boken. Intressanta karaktärer och fina miljöbeskrivningar tar mig med på ett hiskeligt äventyr.
Det här är del tre och trots att jag inte läst de två tidigare så hade jag inta problem att komma in i handlingen. Jag har både lyssnat och läst boken och Susanne Helldén som läser var en ny bekantskap för mig och en angenäm sådan. 

Titel: Av  jord är du kommen 
Författare: Jo Spain
Ljudbok:  Susanne Helldén
Förlag: Modenista

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar