söndag 14 mars 2021

Kärlekspsykosen - Frida Andersson



Mina tankar
En ytterst självutlämnande berättelse om hur det är att leva med en psykos. Frida tar oss med på en hissnade berättelse som är tät, olustig men ack så viktig.
Hon lyfter på locket och tar med mig in i en värld jag inte ens kunde drömma om fanns. Jag är oerhört tacksam att jag fick chans att läsa den här fina självupplevda berättelsen och jag beundrar Fridas styrka att våga lämna ut sig för att ge oss andra kunskaper som verkligen behövs.
Hatten av till dig dig Frida och sen stor kram och ett varmt lycka till. Känn dig stolt för jag vet att den här boken behövs. Jag uppmanar alla att läsa.



Om boken
När jag var 21 år fick jag en psykos. Jag var en ung student vid universitetet i en ny stad och livet skulle börja. Jag längtade efter kärlek och gemenskap som så många andra. Men i mitt fall slog det över fullständigt och en förälskelse ledde mig långt in i en galen värld, en värld som bara jag förstod.

För fyra år sedan började jag skriva ned mina upplevelser och med tiden växte Kärlekspsykosen min berättelse om mänsklig skörhet fram. Där berättar jag om själva psykosen, men också om den sköra och plågsamma tiden före och efter. Visst har jag funderat på om jag verkligen vågar vara så här pass utlämnande. Men jag har ändå kommit fram till att jag vill berätta min historia och jag hoppas att den kan bidra till en ökad förståelse för människor som drabbas av psykisk ohälsa.

Tack Frida och Ordberoendeförlag 
Författare: Frida Andersson 
Titlel: Kärlekspsykosen
Utgiven avOrdberoendeförlag
Omdöme 5 💚💚💚💚💚

Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar