måndag 29 mars 2021

Snabbintervju med Anna Granlund

Tack Anna för att jag fick ställa några snabba frågor till dig.

Vem är du?  Beskriv dig med 3 ord

· passionerad

· Driven

· Empatisk

 

Vilka böcker har du skrivit?

· Den röde hanen

·  Eldsmärkt

    

Varför ska mina följare läsa dem?

De får två spännande och relationsdrivna bladvändare i brandkårsmiljö – något nytt hoppas jag!

 

Vad inspirerade dig att börja skriva böcker?

Jag har alltid skrivit, både för nöjes skull och professionellt i mitt arbete (reklam- och bokbranschen). Det dröjde bara lite väl länge innan jag tog tag i mina bokdrömmar, och insåg att jag satt på massor av kompetens inom ett specialområde som fascinerar många – brandkåren.

 

Vilka tre böcker får vi inte missa att läsa?

Alltid en lika svår fråga att svara på, men jag gillar att läsa på originalspråk så jag väljer en bok av tre favoritförfattare från olika länder denna gång.

·       Friheten, av Arne Dahl (men läs för guds skull de tre första böckerna om Sam Berger och Molly Blom först)

·       Until I Find You av John Irving tyckte jag mycket om

·       La sombra del viento, av Carlo Ruiz Zafón fångade mig vid första meningen: ”Jag minns fortfarande den där gryningen när pappa första gången tog med mig till De Bortglömda böckernas gravkammare.” (Den är ännu vackrare på spanska.)

 

Vilken dold talang har du? 

De talanger jag har delar jag mer än gärna med mig av, här döljs ingenting! Jag blir exempelvis ofta tillfrågad om att skriva personliga och roliga tal eller sångtexter till kompisars jubilarer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar