fredag 26 mars 2021

Pellas polisbil - Emelie Andrén & Jeanette Milde

Mina tankar

Jag fullkomligt tokälskar den här underbara bilderboken som är riktad till barn i förskoleåldern 3 -6 år.

Duon Emelie och Jeanette har lyckats med konsten att såväl skriva som illustrera utifrån barns perspektiv. Den är detaljrik och jag känner att det går och diskutera bilderna hur mycket som helt och då är det bra att texten inte tar över utan att barnen får använda sin fantasi och kreativitet. 






Jag gillar även duons sätt att inkludera i berättelsen och bilderna, det är olika kön, hudfärg och ett barn som är rullstolsburet.
En mysig, varm och "lättatttyckaom" bilderbok som jag tror mina barnbarn kommer att älska lika mycket som jag när jag väl får träffa dem i dessa pandemitider.

Om boken

Det ska ordnas fest på förskolan Smörblomman. Därför har det bestämts att det ska göras fint i lådbilslandet men då händer det något som är väldigt spännande och lite mystiskt.
Kanske kan Pella Polis lösa det mystiska fallet! Till sin hjälp har hon sina vänner Addis och Benni.

Lådbilslandet är en varm, charmig serie där lek och fantasi blir till verklighet. Första boken, Bennis brandbil, utkom våren 2020. Tredje delen, Addis ambulans, planeras till våren 2022.

"Berättelsen andas vänlighet." BTJ

"över hela historien finns en härlig och uppsluppen humor" BTJ

Tack för recex.

Författare: Emelie Andrén 
Illustrationer: Jeanette Milde
Titlel: Pellas polisbil 
Utgiven avAlfabeta
Omdöme: 5 🚓🚓🚓🚓🚓

Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar