fredag 5 mars 2021

5 snabba med Malin Thunberg Schunke

Tack Malin för att du ville svara på mina frågor
   

   Vem är du - beskriv dig med 3 ord?
Nyfiken, otålig, familjemänniska

Vilka böcker har du skrivit och varför ska mina följare läsa dem?
Jag skriver på en deckarserie om den svenska åklagaren Esther Edh och den italienska åklagaren Fabia Moretti som kämpar mot internationell brottslighet vid Eurojust i Haag.

Min debutroman Ett högre syfte kom ut 2019 och handlar om en svensk man som under en exklusiv svensexa till den franska Rivieran blir misstänkt och gripen för terroristbrott.


I uppföljaren De rättslösa (från 2020) försvinner några unga säsongsarbetare i Italien och en grym hemlighet uppdagas när en undercover agent ställs mot ett farligt brottssyndikat. 


Mina böcker har fått ett mycket fint mottagande med omdömen som ”spännande bladvändare” och ”spänningsromaner med djup”. Mitt perspektiv är till viss del nytt eftersom det handlar om europeiska åklagare som agerar gränsöverskridande i flera länder.
(Instämmer till fullo, bettanbokpratarens kommentar)



När kommer nästa bok? Vad handlar den om?

Den tredje delen i min serie Bara ett spel kommer den 8 juni 2021. Här dras Esther och Fabia in i en utredning om grova brott i en känd och glamorös fotbollsklubb i London där det bakom kulisserna pågår ett dunkelt spel med andras liv som insats. En roman om svek, förblindad kärlek och den stora drömmen om att lyckas.

Vilka tre böcker får vi inte missa att läsa?

Klubben av Matilda Voss Gustavsson
Stilla vatten av Britt Peruzzi 
Amerikansk jord av Jeanine Cummins

Berätta om en dold talang du har!
Under mina månader om året på Sardinien är jag en mycket entusiastisk lantbrukare …


Malins två första böcker kan du läsa mina tankar om i tidigare inlägg
De rättslösa
Ett högre syfte






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar