onsdag 17 juni 2020

Bakom fasaden - Angelika Williams


En bra självhjälpsbok med många bra tankar och funderingar på hur man kan hitta positiva bitar att jobba med när man inte annars mår helt bra.
Angelika bjuder på mycket egen erfarenhet och hur hon själv gjort för att må bättre.
Du får hjälp att se saker ut olika perspektiv och att det inte alltid behöver vara så nattsvart som man först tror.
Innhållsförteckning

Bra saker att säga till sig själv om man vill uppnå en förändring i sin attityd till sig själv kan var:
  • Jag har en respektfull attityd
  • Jag har en trevlig attityd
  • Jag har en förstående attityd
Varför ska man då göra det?
Jo, tankar och känslor hänger ihop med varandra så även attityder. Man kan lära sig att välja om man vill vara arg för något som inte är värt det.
Tålamod är när man borde vara arg men väljer förståelse. (Ur boken s.47)


Det här är en bok som jag tycker alla faktiskt ska läsa. Den gav mig många aha upplevelser och saker jag redan visste men som verkligen behöver påminnas om med jämna mellanrum.
I slutet finns en mycket bra del med övningar och gott om palts att anteckna och reflektera. 



Om boken
Detta är en bok som är till att hjälpa människor att se på sig själv på ett positivt sätt. Att man inte är fast i en situation för alltid att det finns vägar ut. Boken bygger på egna erfarenheter och insikter genom livet. I boken finns råd hur man gör och även en uppgiftsdel för att kunna skriva ner sina mål och tankar mm. Boken är också till för att visa att alla är unika på sitt sätt och att vi själva är ansvariga för lycka , ingen annan. Du själv måste inse att du är bra , vacker och att du kan lyckas i livet
.

Tack Angelika för att jag fick läsa och reflektera.
Författare: Angelika Williams 
Titel: Bakom fasaden
Förlag: Williams Books & Inspiration
Betyg: 4 🌟🌟🌟🌟
Finns hos
Bokus, Adlibris,  BOD
Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig
bokbloggar.se

2 kommentarer:

  1. Tycker att det är så bra att du lyfter fram den här typen av böcker , då det är så många som mår dåligt. Samt så inser man genom att läsa det du skriver att man inte alltid heller är så snäll mot sig själv! Kommer ta en närmare titt på den här boken inom kort.

    SvaraRadera