fredag 26 juni 2020

Sveket - Lindwood Barclay

En spännande bok som är välskriven med en tät och ganska så oförutsägbar story.
Den är oerhört lättläst men ett bra driv så gott som genom hela boken. Dessutom bjuds vi på en del humor och ett antal härliga tvister och cliffhangers.
Promise Falls är ett ställe där det finns en hel del märkliga personer allt från en trött polis till barnkidnappare och över allt svävar och vakar den tidigare borgmästaren. Och som är det som är besatt av nummer 23, och varför?
Linwood Barclays sätt att skriva tilltalar mig och jag ser fram emot att läsa de två återstående böckerna i trilogin. 

Karaktärerna är många, kanske rent av lite för många det gör att jag tappar bort mig ibland. Trots detta var jag såld från start och jag kan varmt rekommendera den här boken.
En bok som är tempofylld, suggestiv och spännande.




                                     
                                          
Del 2 - Lögnen och del 3 -  23

Handling
David Harwood är journalist och lever med sin nioårige son i Boston. Hans fru dog för ett par år sedan och när David förlorar jobbet ser han ingen annan utväg än att återvända till sitt föräldrahem i Promise Falls.

En dag åker han hem till sin kusin Marla och blir förvånad över att hon har ett litet barn hos sig. Ett barn som Marla säger att en ängel lämnat hos henne. När David samma dag får höra att en ung kvinna hittats mördad i sitt hem och att hennes lilla barn saknas får han onda aningar. Samtidigt börjar andra underliga saker hända på orten.

Tack LB förlag och fint recex.

Författare: Lindwood Barclay 
Titlel: Sveket
Förlag: LBförlaget
Betyg: 4🌟🌟🌟
🌟
Finns hos
Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig

Läs fler bokbloggar.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar