torsdag 18 juni 2020

Livet i alla enkelhet - Tina K Persson


Nu har jag läst Livet i all enkelhet av Tina K Persson.
Vill du läsa något annat än thrillers och feelgood? Då är det här något för dig.
En roman som verkligen är något helt annat än allt annat jag läst. Jag får följa Christina Cervantes och hennes uppväxt och liv. Jag är mycket förtjust i hennes andlige följeslagare som kallas för Vittnet. Vittnet är enligt Tina ett andligt fenomen, något som vi alla bär med oss i livet.

Jag tycker om Tinas sätta att skriva, poetiskt vackert och mycket rogivande. Ta gott om tid på dig när du läser den här boken och ta dig tid att reflektera. 
Titta gärna på filmen där Tina själv berättar om sin bom och jag kan bara hålla med henne, boken, den lyfter existentiella frågor men den gör det med glimten i ögat och med humor.
Läs den!  

Om boken
”Livet i all enkelhet” är en bok på liv och död! En idéroman som leker med olika genrer utifrån ett bitvis hisnande berättarperspektiv. Huvudpersonen Christina Cervantes bestämmer sig för att gå i kloster en tid. Med sig har hon det tysta Vittnet, lika klok och allvetande, som raljant och rolig: En icke-fysisk ”rådgivare” som ställer livets frågor på sin spets. Cervantes söker stillhet och ro, men vistelsen i klostret blir inte som hon har tänkt sig. Verklighet och fantasi flyter ihop, vad är det egentligen som pågår?

Tack fina Tina för att jag fått läsa och begrunda den här underbara boken.

Författare: Tina K Persson
Titel: Livet i all enkelhet
Förlag: ekström&garay
Betyg: 🌟🌟🌟🌟
Finns hos
Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig
bokbloggar.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar