måndag 22 juni 2020

Falconer, Ödets tid - Barbara Tayler Bradford


Som jag längtat att få läsa den här. Jag läste oerhört mycket av Barbara för en herrans massa år sedan och fullkomligt älskade hennes böcker.
Men å så besviken jag blev.
Jag tyckte inte alls att den var lika bra som jag gjorde förr... Har jag förändrat min smak så kapitalt...Ja så är det nog. 
Visserligen har Barbara kvar känslan för dramatik, romantik, intriger, hemligheter och den härliga atmosfären i Englands 1800 tal men jag tycker att drivet och innehållet inte riktigt håller måttet.
Men är du som jag en stor älskare av historiska romaner så läs!


Handling
Kärlek och maktkamp i det viktorianska England
1884
Det viktorianska England är mäktigare än någonsin. Klasskillnaderna är djupa och ens lott i livet bestäms långt innan man är född. James Lionel Falconer kommer från enkla förhållanden, men trots det har han allt som krävs för att lyckas. Karismatisk, envis och med ett självförtroende som få är han fast besluten om att skapa sig en ny och bättre framtid.

Och mycket riktigt, ett par decennier senare har han nått sina drömmars mål och besitter nu en hög tjänst inom företaget Malvern & Malvern. Men vägen dit har inte varit spikrak och hemligheter riskerar ständigt att bubbla upp till ytan. Snart tvingas James en gång för alla visa att han är herre över sitt eget öde.

Ödets tid är den första boken i en ny serie om familjerna Falconer och Malvern, av Barbara Taylor Bradford, mästaren av historiska romaner.

Författare: Barbara Tayler Bradford
Titlel: Falconer, Ödets tid del 1
Förlag: HarperCollins
Betyg: 3🌟🌟🌟
Finns hos
Bokus & Adlibris
Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig
bokbloggar.se

2 kommentarer:

  1. Jag som funderat på denna, men nu blev jag tvecksam. Gillade också hennes tidigare böcker. Får läsa och återkomma

    SvaraRadera
  2. JA, med du vet det där om smaken och baken... läs den och berätta sen för mig 💜

    SvaraRadera