måndag 29 juni 2020

I lögn och lust - Pernilla Lindroos

En härlig feelgood som bjuder in till skratt men även till eftertanke. Den har ett djupare budskap än det som ligger och guppar på ytan. Faktiskt så tycker jag boken växer mer och mer efter jag läst klart den och upptäcker flera gånger att jag går tillbaka till berättelsen och gör reflektioner.
Det här är en romantisk och välskriven roman där kärlek, sorg och relationer är de stora byggstenarna. Jag gillar karaktärerna som känns trovärdiga och Pernilla har verkligen lyckats med snabba, rappa och underfundiga dialoger. Som morsa till två tjejer(dock nu vuxna) kan jag relatera till mycket tankar och dialoger som mor och dotter hamnar i. Verkligen så träffande.
Det här är en feelgood som berör, men som även ger många goa skratt och för mig aha, javisst så var det ju med tonårsbarn.

En bok att verkligen släppa in och bara njuta till, en feelgood med alla rätta element.

Läs även Pernillas underbara bok, Breven från E läs gärna min recension om den. 

Läs recensionen här

Handling
I lögn och lust handlar om två kvinnor, 
Lucky och Viktoria, vars liv kommit i gungning. De träffas av en slump i en liten fiskeby på Marockos kust. 
På olika sätt har deras liv kommit i gungning, och deras olika värderingar krockar genast, men de finner trots allt en vänskap och ett stöd i varandra. Dessvärre upptäcker kvinnorna snart något ofattbart, något som väver samman deras liv för alltid - samtidigt som det trasar sönder allt.

Tack Ordberoende förlag och Pernilla för recex.
Författare: Pernilla Lindros
Titlel: I lögn och lust 
Utgiven av: Ordberoende förlag

Betyg: 4🌟🌟🌟
🌟
Finns hos
Storytel 
Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig
bokbloggar.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar