tisdag 31 mars 2020

Jag brukar vinka till en sten - Karin Askerin



BESKRIVNING
OM SORGEN EFTER FÖRLUSTEN AV ETT BARN

Jag brukar vinka till en sten handlar om ett litet barn som förlorar sitt syskon.
Den handlar om de funderingar ett litet barn kan ha kring döden.
Det är också en berättelse om att livet går vidare, och att den som dör lever kvar hos oss på olika sätt.

När jag var liten fick jag en lillebror.
Han var så liten, så liten.



En mycket fin men sorglig bok som är bra skriven ur ett barns perspektiv. Den handlar om hur det är att förlora ett syskon. Jag måste villigt erkänna att jag kan tycka att det är svårt att läsa om så här svåra saker för barn, men ack så viktigt.
Det är så här verkligheten kan se ut och barn är ju fantastiska små individer som på ett mycket naturligare sätt än vi vuxna tar sig an innehållet på ett förnuftigare sätt.

Jag tror att det är oerhört viktigt att komma ihåg att 
även prata med små barn om svåra saker som kan inträffa.

Jag rekommenderar den här boken av hela mitt hjärta och är så tacksam att jag fick läsa den. Tack Karin


Författare: Karin Askerin 
Illustratör: Mattias Kvick
Titlel: Jag brukar vinka till en sten

ISBN: 
9789175774893
Betyg: 5🌟🌟🌟🌟🌟

Finns hos:
spadbarnsfonden  

Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig
bokbloggar.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar