tisdag 25 juni 2019

Brevvännerna - Eli Åhman Owetz

Tack Eli och HarperCollin för att jag får läsa 💓

Jamen, här har vi en feelgoodbok när den är som bäst! Jag kunde inte släppa den utan har sträckläst den. Ja, eller rättare sagt läst och lyssnat om vartannat. En perfekt bok att klippa buskar, gräs och plantera till men även i vilstolen som fysisk bok. Inläsare är Gunilla Leining som tillhör en av mina absoluta favoriter och inte gjorde hon mig besviken den här gången heller. 

Det är en charmig, mysig och gripande feelgoodbok, den innehåller ALLT, hjärta, smärta och lite intriger. Eli beskriver och berättar om livet på landsbygden på ett underbart sätt och tonen i boken är precis som den ska vara i en feelgood bok.

Jag gillar att berättelsen inte är helt förutsägbar, när jag tror att jag har koll så händer det en liten twist och jag får helt plötsligt tänka om.
Ibland upptäcker jag till min förvåning att jag sitter och småskrattar eller nästan gråter av ilska, det är det som gör att jag med glädje ger boken 5/5 i betyg.

Sammanfattningsvis: Vill du ha en riktigt feelgoodare i sommar, så satsa på den här! Den har allt. Den är charmig, mysig och gripande, från start till mål, en riktig bladvändare.



Handling:

Vid första anblick har Malin allt man kan önska sig. Ändå är hon inte lycklig. Hennes äktenskap går på rutin och hon saknar närhet och någon att prata med. Veckans höjdpunkt
är när bokbussen kommer till byn och romanerna som hon kan fly verkligheten med.

Erik har nyligen flyttat från Stockholm till idylliska Roslagen efter att ha hamnat vid ett vägskäl i livet. I en lånebok hittar han av en slump några utrivna sidor ur ett anteckningsblock.

De handskrivna orden om förlust och längtan gör honom nyfiken. Vem är kvinnan som skrivit av sig sin förtvivlan? En anonym brevväxling, via bokbussen, tar sin början.
Sakta växer allt starkare känslor fram mellan två människor som vågar öppna sig för varandra. 

Men kan man verkligen alla för någon man bara brevväxlat med?
Och hur vet man om det är rätt att riskera allt för att följa sina känslor?


Författare: Eli Åhman Owetz
Titlel: Brevvännerna
Utgiven avHarperCollin
ISBN9789150943375
Betyg: 5🌟🌟🌟🌟🌟
Finns hos
Bokus 
Adlibris 
Storytel  Uppläst av Gunilla Leining
Läs även andra bloggar om boken
bokbloggar.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar