torsdag 10 mars 2022

Sanningen kommer om natten - Mhairi McFarlane

Sanningen kommer om natten är en ny feelgoodroman av hyllade författaren Mhairi McFarlane 

Två bästa vänner. En förlorad chans. En kväll som förändrar allt.
Eve, Justin, Susie och Ed har varit vänner sedan de var arton. Nu är de i trettioårsåldern och står varandra fortfarande lika nära - torsdag-kvällarnas pubquiz är fortfarande lika heligt och Eve är fortfarande hemligt förälskad i Ed.

Kanske borde hon ha gått vidare vid det här laget, men hon kan inte sluta tänka på det som kunde ha varit om det blivit de två. Och hon vet att Ed också undrar det ibland. En kväll förändras deras liv för alltid. Eve inser att hon inte känner sina vänner så väl som hon trodde - och att hon inte är den enda som har hemligheter.




Det är en fantastisk bok som har precis allt. Den blandar högt och lågt allt från kärlek till allvar och det på ett såväl sorglig som på ett humoristisk sätt.
Den ger mig dramatik, den ger mig romantik. Den har fått mig att skratta och den har fått mig att gråta. 
Jag har blivit glad och jag har blivit förbannad. Ja man kan säga att den här boken spelar på hela mitt mentala register. Helt enkelt en galet bra bok.
Författaren har ett språk och förmedlar känslor som gör att man är en i gänget.

Nej vet du vad? Läs för tusan och upplev. Man kan inte göra den här boken rättvisa genom att försöka beskriva det magiska... SÅ LÄS!!!

Du får en underbar berättelse om kärlek, vänskap och hemligheter.


Tack för att jag fick läsa 


Titel: Sanningen kommer om natten 
Författare: Mhairi McFarlane 
Ljudbok: Rachel Molin
Omdöme: 5 💓💓💓💓💓

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar