tisdag 8 mars 2022

Döden i röd klänning - Lotta Luxenburg

Efter ett ödesdigert misstag lämnar Vanessa Hurtig tv-världen och investerar alla sina sparade pengar i en nedgången källarlokal på Karlavägen. Med familjemedlemmarnas hjälp förvandlar hon den snart till en fashionabel second hand-butik.

Strax före premiärminglet i lokalen dyker det upp en mystisk trälåda utanför dörren, innehållande en vacker, ateljésydd sidenklänning. Ingenting avslöjar varifrån den kommer. Dagen därpå råkar Vanessa få syn på en efterlysning på nätet, ett foto på en kvinna som försvunnit efter en utekväll klädd i exakt samma klänning.

Samtidigt som Vanessa försöker få fart på sin nyöppnade butik, komma över ex-pojkvännens svek och hantera andra relationer i tillvaron, dras hon allt längre in i mysteriet kring den röda klänningen. Och när den försvunna kvinnan hittas död, blir sambanden allt tydligare Vanessa befinner sig i stor fara. Döden i röd klänning är den första boken i Lotta Luxenburgs mysdeckarserie om Vanessa Hurtig.

Jag benämner den här boken som en feelgood deckare. Det är en skön och snäll bok som man kan slappna av med och bara njuta. De behövs också.
Jag dras snabbt in i storyn och sidorna flyger fram dock kändes slutet lite väl öppet för min smak. Visst gillar jag cliffhangers och jag hoppas det kommer en del två snart så jag kan få svar på en del saker som hänger i luften. 
Försökte även lyssna under mina promenader men tyvärr funkade inte uppläsaren alls till denna bok. 

Tack för recex. 

Titel: Döden i röd klänning 
Författare: Lotta Luxenburg
Omdöme: 👗👗👗👗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar