torsdag 20 augusti 2020

Ta ingen skit Ann - Britt - Christina Larsson

 


Det här är en vansinnigt rolig bok som fick mig både att skratta och ibland utbrista men vad i helvete skärp dig, Ann-Britt. 
Och det var precis det Ann-Britt gjorde med viss hjälp och tillsammans med ett gäng galna, starka och modiga kvinnor.
Hon gör det jag tror många andra bara vågar drömma om och jag önskar att jag hade fått vara en i det härliga gänget. Hon återtar makten över sig själv och sitt liv. 
Jag säger bara Christina har tagit steget in i skaran av favoritförfattare när det kommer till såväl thrillers och som i feelgoodgenren. Härlig bok med som som sig bör när vi pratar om feelgood så bjuder den på skratt, intriger och så klart ett lyckligt och ganska oväntat slut, eller?
Det bästa då? Jo den är inte så där sötsliskig och gullig. En feelgood i min smak som jag rekommenderar alla som gillar en bok med värme, träffsäkerhet och massa humor.

Beskrivning

Ann-Britt Roos vet inte var hon ska göra av sig själv. De eskalerande klimakteriebesvären, barnens tjat, omorganisationen på jobbet och äldreboendet som hotar slänga ut hennes far om han rymmer igen utgör ständiga källor till kaos.

Så vill hennes man Krister plötsligt sälja villan där de bott i trettio år och fort ska det gå. Innan hon vet ordet av står Ann-Britt i en ny lägenhet, förvirrad, ensam och fullkomligt otillräcklig. Hon som alltid ställt upp för allt och alla. Vad har hon gjort för att förtjäna detta?

När nya grannen Carmen hittar Ann-Britt gråtande i trapphuset öppnas en ny värld för Ann-Britt, där ingen låter en vän stå ensam. Carmen och hennes vänner peppar Ann-Britt med coachning, galna upptåg och makeovers, men framför allt ger de henne kärlek och omtanke.

Sakta men säkert växer en ny kraft fram hos Ann-Britt och snart bestämmer hon sig för att det är nog. Hon tänker inte ta mer skit!

Tack Bokfabriken och Christina för recex.

FörfattareChristina Larsson
Titlel: Ta ingen skit Ann - Britt 
Utgiven avBokfabriken
Betyg: 5 🌟🌟🌟
🌟🌟
Finns hos
Bokus & Adlibris

Storytel Anton Körberg
Omnible - hittar bästa priset på boken åt dig

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar