söndag 28 juli 2024

Alix St. Pierres tre liv - Natasha Lester





Året är 1943 och kriget rasar. Den unga Alix St. Pierre värvas som spion för de allierade och på uppdrag i Frankrike kommer hon nära en källa som är villig att hjälpa henne med information. Men kan hon verkligen lita på honom? Innan hon hinner dra sig ur går något fruktansvärt fel.

Efter kriget flyttar Alix till Paris för att börja ett nytt liv och får jobb på modehuset Christian Dior. Plötsligt dyker en person från hennes förflutna upp och Alix framtid hotas. Hon inser att hon måste göra något drastiskt om såren efter gamla oförrätter ska kunna läkas och rättvisa skipas.





Det här ytterligare en storslagen roman av Natasha Lester, den här gången om en dold identitet och en hemlighet som inte får avslöjas.
Som alltid har författaren en otroligt förmåga att fånga in mig som läsare från första sidan. I den här romanen får du vänskap, hemligheter och kärlek ihop med fin gestaltning av karaktärer och fina miljöbeskrivningar.
En mycket välskriven bok som jag verkligen känner att det ligger ett mycket gediget researcharbete bakom.

Är det någon mer än jag som är helt förälskad i alla omslag som finns på Natasha Lesters böcker? Jag älskar dem!

Fler böcker jag rekommenderar dig att läsa av samma författare:
Titel: Alix St. Pierres tre liv 
Författare: Natasha Lester
Ljudbok:  Isabelle Moreau 
Utgiven avBazar förlag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar