fredag 18 december 2020

Magiska sagor - Katharina Vittenlind





Mina tankar
En mysig bok med 10 magiska sagor som handlar om allt från drakar, sjöodjur till ett magiskt provrum. 

Jag gillar verkligen de här sagorna, språket och känslan i berättelserna känns toppen. 

 






Dock hade jag önskat mig fler bilder när man har den som högläsningsbok då det står att den vänder sig till 3 - 6 år. Mitt treåriga barnbarn har inte tålamod att lyssna så länge utan bilder.
Illustrationerna är verkligen toppenfina och jag kommer testa boken på mitt barnbarn som är 6 år så får vi se om det fungerar bättre.
Men om åldern hade satts annorlunda så hade jag givit boken full pott men nu hämnar jag på snäppet under. Det beror på att om jag som förälder eller mormor köpt boken till min treåring utan att ha kunnat bläddra iden så hade jag blivit besviken.
Men till 6 åringar och en bit upp tror jag den kommer bli utmärkt bra! 

Om boken
10 snälla och vardagsnära sagor, i gränslandet mellan fantasi och verklighet. Små (och stora) drakar, enhörningar, förtrollade fåglar, sjöodjur och en levande chokladtomte är bara några av varelserna som dyker upp i den helt vanliga vardagen. De magiska bilderna öppnar upp dörren till en värld alldeles bredvid vår egen, där vad som helst kan hända. Vad döljer sig bakom draperiet i ett provrum, vad händer egentligen på förskolan om natten, och var rymmer Pollys lillasyster varje kväll?
En samling nyskrivna sagor för förskoleåldern, som ger alldeles lagom mycket pirr i magen och passar perfekt innan läggning. Från början en mycket omtyckt ljudserie för de yngsta lyssnarna.


Författare: Magiska sagor 
Illustratör: Katharina Vittenlind
Utgiven av Bonnier Carlsen
Ålderskategori: 3 - 6 år
Betyg: 4 🐉🐉🐉🐉

Bokus & Adlibris
Storytel Michel Riddez

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar