tisdag 14 februari 2023

Tillbaka till Rosenlyst - Katrine Wessel




Familjen Winther är samlad på Rosenlyst, släktens sommarbostad och herrgård vid Trondheimsfjorden, där de tillbringar dagarna med att cykla i kapp, spela tennis, bada i fjorden och dricka te på terrassen. Gitte är fortfarande irriterad på Fredrik för att han skickade hennes bror Karsten till ett sanatorium, men annars är sommardagarna både ljusa och långa. Den idylliska tillvaron slås dock i spillror när Babette Hartmann plötsligt gör entré.

Tillbaka till Rosenlyst är den nionde boken i Katrine Wessels populära serie om Wintherdynastins drömmar, ambitioner och förhoppningar på tröskeln till 1900-talet och in i det spirande nya århundradet.


Den här serien har kommit att bli en av mina absoluta favoritserier inom historisk feelgood och den här delen är inget undantag, den levererar precis som de tidigare delarna. 
Katrine Wessel
 får mig att känna mig som en i den stora familjen Winter, jag gläds med dem och jag förfasas med dem. 

Katrine beskriver miljöer, karaktärer och deras öden i Norge, och nu har vi landat i tidigt 1900 tal, på ett filmiskt sätt och jag önskar att den här serien blir tv-serie. 

Så här skrev jag om förra delen, och det är bara att instämma igen men mina egna tankar.

Vill du läsa historiska romaner som har allt, familjehemligheter, drama, kärlek, möjliga och omöjliga relationer + massor av intrikata intriger? Då måste du läsa serien om familjen Winther En storslagen och förtrollande romanserie om livet i överklassfamiljen Winther. Handlingen börjar i Trondheim.
Med sina fantastiska karaktärer och härliga miljöer trollbinder Katrine mig och nu efter 8 delar är jag en i denna härliga familjesaga. Måtte den aldrig ta slut!

Du bör läsa dem i rätt ordning för bästa behållning. Läs gärna mina tankar om de tre tidigare delarna.

Författare: Katrine Wessel
Titel: Tillbaka till Rosenlyst
Utgiven av: Bokförlagetpolaris

Ljudbok: 
Viktoria Flodström


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar