måndag 27 februari 2023

Mitt namn ditt blod - Lina Arvidsson



Sonja har vuxit upp i en familj där psykisk ohälsa och ett överbeskyddande föräldraskap överskuggat allt. Nu tar hon ett stort steg mot självständighet genom att börja studera på den lokala folkhögskolan, till pappans stora förskräckelse.

Men precis när Sonja börjar våga ta för sig av sitt nya liv slår olyckan till och i svallvågorna av den så upptäcker hon att det är något i familjens förflutna som inte stämmer. En skugga sträcker sig från hennes födelse i föräldrarnas hemby Bruksvallarna ända in i nuet, en skugga som verkar vilja dem alla illa.






Mitt namn, ditt blod är en mörk psykologisk spänningsroman med relationer och familjehemligheter i fokus. Om att plötsligt stå ensam i världen och att då upptäcka att livet byggts på lögner. 

En story som sakta men säkert på ett lågmält och mästerligt sätt bygger upp spänningen och gör att det är svårt att lägga ifrån sig boken.
Kanske den sviktar lite från mitten och framåt då jag anar mig till hur det ska sluta men trots det hålls jag kvar i ett stenhårt grepp.

Fina miljöskildringar från Bruksvallarna och smarta karaktärsgestaltningar präglar den här boken. Den är spännande men aldrig på ett osmakligt eller blodigt sätt och jag rekommenderar den varmt.

Jag har både läst och lyssnat på boken och Disa läser otroligt bra!

Titel: Mitt namn ditt blod 
Författare: 
Lina Arvidsson
Förlag: Lind & Co

Ljudbok: Disa Östrand

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar