tisdag 9 augusti 2022

Del 1 - 5 Villa Vildros - Mia Söderberg


     


Välkommen till Villa Vildros, ett hus fyllt av värme, glädje och kärlek såväl som livets stora och små bekymmer. Ett fantastiskt hem för Parisa och hennes grannar som vi får följa i de fem böckerna om den stora villan där rosorna växer vilt.

En serie som jag fastade i och sträckläste alla fem böckerna. Jag har även lyssnat en hel del och Ellen Jelinek läser det bra.
Vi bjuds på förvecklingar, familjehemligheter, vänskap och kärlek blandat med humor, svärta och lyckligt slut. Precis som en äkta feelgood ska vara.

Alla fem böckerna har härlig karaktärsbeskrivningar och den underbara kakaduan Whitney är ett härligt tillskott i berättelsen.
Jag gillar även sättet som Mia beskriver miljöer såväl runt Villa Vildros som de när Parisa befinner sig i Frankrike.
Det gör att man kan se och uppleva de olika platserna på ett bra sätt.

Även det sätt som Mia låter alla karaktärer i Villa Vildros vara härliga personligheter är charmigt och jag känner nästan som om jag är en i det stora glada gänget.

Andemeningen i berättelsen  för mig är att leva här och nu och våga ta steget på många olika plan. Våga öppna upp för nya möten och se det goda i det hela. Det gör i alla fall Parisa.

"Mia Söderberg berättar med glädje och värme om grannarna (och kakaduan Whitney) i det fantastiska huset Villa Vildros." BTJ

Titel:
Ett nytt kapitel - Del 1
Den stora överraskningen - Del 2
Alla dessa hemligheter - Del 3
Tre bröllop och en begravning - Del 4
Konstnärens dotter - Del 5
Författare: Mia Söderberg
Ljudbok: Ellen Jelinek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar