tisdag 15 juni 2021

En evighet från dig - Jenny Colgan

Mina tankar 

Jenny Colgan en äkta och underbar feelgoodförfattare. Jennys härliga sätt att berätta och hennes miljöskildringar får mig att bara vilja vara med och hänga där på de ur mysiga miljöerna. Den här boken har dessutom en liten djupare ton som röd tråd vilket jag gillar väldigt mycket.
Först hade jag lite svårt att komma in handlingen men sedan...då var det full gas och jag fullkomligt älskade boken.

En lättsam bok som ger underhållning, kärlek och som gör mig glad när jag läser. Som vanligt landar Jenny humor med allvar, hon roar och oroar, ger oss förvecklingar som till slut landar där de ska. I ett lyckligt slut.  
Varning för sträckläsning!
Läs gärna del 1 och del 2 först men de gå absolut att läsa var för sig.

 


Boken
Jenny Colgan är tillbaka med en ny charmig roman, från samma mysiga stad som Den lilla bokhandeln runt hörnet.

Lissie jobbar som sjuksköterska i ett skitigt och hektiskt område i London. Efter en traumatisk händelse drabbas hon av PTSD. När hennes chef ger henne möjligheten att under några månader byta tjänst med en sjuksköterska i den lugna lilla staden Kirrinfeif i de skotska högländerna, tar hon den.

Den som ska ta Lissies plats i London är Cormac. En yrkesmilitär som sökt sig till Kirrinfeif i jakt efter lugn och ro. Men även om han trivs i sin roll som ortens sjuksköterska så har rastlösheten börjat bli alltmer påtaglig. Kanske kan ett miljöombyte vara precis vad de båda behöver?

De har aldrig mötts, men eftersom de nu har bytt liv med varandra är de i ständig kontakt om stort och smått, som kan vara bra för den andra att veta.

Tack Norsteds för recensionsexemplar

Författare: 
Jenny Colgan
Titel: En evighet från dig 
Utgiven av: Norstedts
Betyg: 5 💙💚💛💜💙
Ljudbok: Irene Lind

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar