söndag 13 juni 2021

Bara en fyrklöver - Annica Andersson

Mina tankar
En bladvändare som är oerhört lättläst med ett bra driv som fångar mig från start till mål. Måste säga att det är en grymt bra debutroman och jag gillar att den inte är så där blodig och rå. 
Jag hoppas att jag snart får läsa mer av  Annica då jag gillar hennes sätt att skriva på och hur hon knyter ihop de olika parallellhandlingarna. 
Karaktärerna beskrivs på ett mycket trovärdigt sätt så även de miljöer vi får besöka
En bok vars innehåll har ett djup och som manar till eftertanke och att den är så oförutsägbar är ett stort plus


Boken 
En tidig septembermorgon i det lilla småländska samhället Ingelstad står en tolvårig flicka uppe på ett broräcke, redo att hoppa. Vad är det som har drivit henne dit? För skolans kurator Helle Jensen-Nyhlén väcker händelsen undanstoppade minnen till liv. Samtidigt hittas en man död i sin säng och allt tyder på att han har blivit mördad. Polisinspektör Rakel Zachrisson ställs inför en utredning där de människor hon trodde att hon kände visar sig ha okända sidor och vänskapen mellan Helle och Rakel sätts på hårda prov.
Bara en fyrklöver är en bok om hur ödesdigra handlingar påverkar ett samhälle långt efter att gärningen ägt rum.

Författare: Annica Andersson
Titel: Bara en fyrklöver
Utgiven av: Ekström & Garay

Betyg: 4 💜💜💜💜

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar