torsdag 7 april 2022

En av oss ljuger & En av oss står på tur - Karen M. McManus

  



En av oss ljuger 
Fem får kvarsittning.
Bara fyra kommer levande därifrån.
Alla har hemligheter.
Det som spelar roll är hur långt man är beredd att gå för att skydda dem.

En av oss står på tur
Den här gången är det inte en app, utan ett spel.
Sanning eller konsekvens.
Någon har bestämt sig för att föra Simons arv vidare på Bayview High.
Med helt nya regler.

Tack Sissel Hedqvist för recex. 

Mina tankar

I det stora hela gillade jag de här två böckerna och jag är glad att jag läste dem efter varandra för det är en del karaktärer att hålla reda på. 
Författaren lyckades förvilla mig ett antal gånger och det gillar jag. Att det dessutom bjuds på ett antal twister gör dem inte sämre utan ger ett bra driv.
Det är böcker som bjuder på intriger, om att våga vara den man är och familjehemligheter. Men även djupare tankar om relationer, vänskap och utanförskap. 
Kanske lite väl amerikansk för min smak men annars riktigt läsvärda.



Titel: En av oss ljuger & En av oss står på tur
Författare: Karen M. McManus
Ljudbok: Ella Schartner
Förlag: Albertbonniersforlag
Omdöme: 👍👍👍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar