måndag 25 september 2023

Järnsparv - Caroline Engvall


Efter många års sökande efter meningen med livet efter föräldrarnas död har Ludvig Lundgren äntligen slagit sig ner i lugna Hjärtnäs i Stockholms skärgård. Han är lycklig med sin sambo och efter sjukskrivningen ska han snart ta upp arbetet som brandman.

En natt brinner grannarnas villa ner till grunden och såriga minnen väcks till liv.

Inte bara tvingas Ludvig ta itu med sin egen bakgrund – han konfronteras också med mörka hemligheter om sin allra närmaste familj

”Järnsparv” är den tredje fristående boken i serien Ormvattnet.


Mina tankar
Jag som tyckte att del två i den här trilogin var det bästa Carolin skrivit får nu återigen upprepa mitt påstående, men nu för bok tre.
Hur kan hon gång på gång få ihop dessa fantastiska böcker som trollbinder mig från sidan ett till sista ordet. Och som hon gör det! Viken uppföljare jag kan inte annat än säga "Hatten av" för dig Caroline.

Den här har allt en bra spänningsbok MÅSTE ha. 
Intressanta miljöskildringar, bra karaktärer som gestaltas fenomenalt, men även det där drivet som för spänningen framåt finns. Det här var en roman som fick det att kryper in under skinnet med sina oväntade vändningar och tvister. En nervkittlande, krypa in under skinnet bok, där jag konstant svävade i ovisshet.

Jag sträckläste, men var tvungen tvungen att ta till ljudboken när jag skulle transportera mig med bil till jobbet.
Och ja! Jag kan verkligen rekommendera även att lyssna på fantastiska Anna - Maria Käll som  läser så det kryper i kroppen!

Läs böckerna i trilogin i rätt ordning för bästa behållning
 

Författare: Caroline Engvall
Titel: Järnsparv
Ljudbok -  Anna Maria Käll



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar