torsdag 31 augusti 2023

Ångrar dig - Colleen Hoover


Morgan Grant och hennes sextonåriga dotter Clara kunde inte vara mer olika. Konflikterna eskalerar i hemmet och det blir allt svårare för dem att leva under samma tak. När Chris - Morgans make, Claras far och den enda som kan mäkla fred dem emellan - en dag råkar ut för en allvarlig olycka slås deras värld i spillror.

Ångrar dig är en hjärtslitande, uppslukande roman om familj, kärlek, sorg och svek som gjort stor succé i USA med topplaceringar på både New York Times och Wall Street Journals topplistor, och som redan berört mödrar och döttrar världen över.






Jag är KNOCKAD! Jag tror att det här är en av de starkaste läsupplevelser jag haft på mycket länge.
Boken som bjuder på det mesta, den är sorlig, smärtsam, har humor och helt underbar. 

Med rappa dialoger och bra driv förmedlar 
Colleen relationen mellan en mor och en dotter på ett starkt, känslosamt och väldigt äkta sätt

Det finns så mycket som inte går att sätta ord på utan jag kan bara säga LÄS och ta in alla känslostormar som virvlar runt i den här berättelsen. 

Karaktärerna känns oerhört äkta och gestaltas alla på sitt egna speciella sätt, magiskt bra.
EN roman som gick rakt in i mitt hjärta och berörde mig oerhört. 

Jag har sträckläst och när sista sidan var läst, var jag helt tom.
MISSA INTE !!!!!

Titel: Ångrar dig 
Författare: Colleen Hoover
Ljudbok: Julia Dufvenius
Förlag: Modernista

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar