fredag 23 augusti 2024

Långfredagen - Sofie Sarenbrant & Carina Bergfeldt

ETT ISANDE KAMMARSPEL

En direktsänd talkshow som förvandlas till ett hotfullt gisslandrama. Succéduon Sofie Sarenbrant och Carina Bergfeldt är tillbaka med Långfredagen, som utspelar sig i en låst tv-studio under sju intensiva timmar.

Det är långfredag och säsongspremiär för talkshowen Frida-y. Strålkastarljuset fyller scenen, publiken sitter tyst av förväntan. Ute i kulisserna väntar en kontroversiell gäst som Frida von Engen har bjudit in för att säkra tittarsiffrorna under kvällens comeback.

Mitt i livesändningen framträder en maskerad gestalt ur skuggorna. Under huvtröjan döljer sig en bombväst. Det råder ingen tvekan om att hotet är äkta: "Om ni avbryter sändningen dör alla."



Jag hade oerhört stora förväntningar på den här boken. Levde den upp till dem? Ärligt sagt så blev jag lite besviken. Jag vet inte vad som skavde men den tog inte tag i mig. Kanske det var för att jag inte läst den tidigare boken i serien eller så var jag inte riktigt på humör. Allt blev bara för mycket.
Men gillar du spänning med tempo typ tv-serien 24 så är det här absolut en bok för dig.

Titel: Långfredagen
Författare: Sofie Sarenbrant & Carina Bergfeldt
Förlag: Bookmark
Ljudbok: Gunilla Leining

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar