måndag 29 januari 2024

De sju systrarna - Lucinda Riley


  
 
  
 



Nu har jag läst klart en utav de absolut bästa serier jag har läst. Det känns som jag är sist på bollen, men mitt mål har varit att läsa när hela serien är komplett.
Det har varit min december och januari utmaning att läsa hela serien, eller rättare sagt att lyssna på den.
Gunilla Leining läser, och som hon gör det. Helt magiskt att lyssna på henne.

Det här är en serie som  har allt. Kärlek, familjehemligheter, motgångar men även medgångar. Spänningen lurar genom varje bok och genom hela serien. På det sett som Lucinda binder ihop de två parallella berättelserna i varje bok är ett mästerverk. 

Den sista boken, Historien om Pa Salt har Lucindas son, Harry Whittaker tagit hand om, då Lucina tyvärr inte finns bland oss längre. Han har verkligen tagit sig an den boken med ödmjukhet och skrivit den i samma anda som sin mor.

Grattis till dig som har den här underbara serien kvar att lyssna/läsa. Själv har jag just nu BOKSMÄLLA de lux och tomheten är total!
  

Serien om De sju systrarna
Ljudbok: Gunilla Leining
Författare:
Lucinda  Riley
Harry Whittaker
Förlag: Bazar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar